Saturday, February 23, 2013

Aya yang comel

Ada satu petang tu, on the way balik dari jeram, singgah kat some taman kat tepi Majlis Daerah Rembau. Sebenarnya, dah berapa kali lalu lalang depan taman ni. Dari jalan Seremban-Tampin, boleh nampak jambatan gantung mininya yang merentasi kolam di tengah taman. Dan tiap kali nampak kolan, Aya akan cakap dalam lidah paylatnya ''itan'' yang bermaksud ikan.
Kat situ ada playground. Petang tu, singgah sebentar memandangkan orang pun cam meriah dan petang masih awal.

Bila dah sampai, Aya excited terus ke tepi kolam dan menuding ke arah tengah kolam sambil sebut 'itan-itan' dia. Nina dah berlari nak merentasi jambatan ke seberang sana nak ke arah playground.
Saat kodaknya ialah masa nak merentasi jambatan. Aya sibuk tunjuk-tunjuk itanitan kat tengah kolam. Tapi bila suruh lalu jambatan, dia takut. Abi paksa suruh Aya jalan jugak. Nina dah jalan ke depan macam biasa. Aya makin terdesak.
Memula dia lari ke tengah jambatan. Tapi bila jambatan mula bergoyang, Aya takut. Dia u-turn kat tengah jambatan dan desak Abi dukung dia. Abi paksa dia jalan jugak. Aya pegang tangan Abi dan tarik, jalan lelaju, sambil nangis.

Comel.

Published with Blogger-droid v2.0.10

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...