Monday, June 24, 2019

Happy 10th Anniversary, my dear sunflower

Alhamdulillah.

Diam tak diam, dah sepuluh tahun keluarga ini tertubuh. Bermakna dah dua puluh tahun, Cik Linda dengan Irwan dah bersama. Perjalanan yang panjang, tak serupa keluarga lain, dan unik. Dan sepanjang perjalanan, kami telah dikurniakan dengan 4 makhluk yang comel dan bijak. Dua yang pertama adalah buah hati Abi; #theamaninas yang dah besar panjang, boleh diharap, dan banyak cakap. Dua yang kemudian adalah buah hati Umi; #thezharfans yang penuh dengan drama dan telatah yang buatkan keluarga ni tak menang tangan mengontrol mereka berdua.

Alhamdulillah juga, akhirnya berjaya dok di rumah sendiri, dan pada tahun ini, dok dalam rumah yang serupa rumah sebuah keluarga bahagia dan bukan tongkang pecah. Cuma gate depan jer nak tukar, insha Allah very soon. Dah gahai bona dah ompan eyh...

Alhamdulillah juga, akhirnya tahun ni Abi berjaya membayar baki terakhir hutang zaman bisnes lingkup dulu. Barulah dapat mula mengumpul untuk dana pelajaran #theamaninas dan #thezharfans ... takdelah muka berkerut ketat jer manjang memalam...hehehe.

Banyak lagi benda yang nak dibuat nak dicapai tapi itu kita hadapi bila tiba masanya nanti. Harini, kita bersyukur dan nikmati dulu rahmat dan jalan cerita yang Allah dah aturkan ini.

...sebagai hadiah anniversary, last week Abi bawak #mywifenkids pegi makan kat PD; tempat yang wajib kami lawati tiap kali dapat tahu Umi preggy. Pastu semalam jenjalan dengan #mywifenkids kat KLCC (tempat Umi dan Abi dating), beli tin popcorn Garret yang kedua (simbolik dekad kedua keluarga ini) dan beli minyak wangi oud, minyak wangi yang menjadi kegilaan Abi, masa dia mulamula ditekel oleh Umi, 20 tahun dahulu....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...